ادمین پیج اینستاگرام مدیریت شبکه های اجتماعی

ادمین پیج اینستاگرام فریلنسر مشاور تبلیغات در اینستاگرام

ادمین پیج اینستاگرام مدیریت شبکه های اجتماعی

ادمین پیج اینستاگرام فریلنسر مشاور تبلیغات در اینستاگرام

ادمین پیج اینستاگرام مدیریت شبکه های اجتماعی

ادمین پبج اینستاگرام- مدیریت شبکه های اجتماعی- فریلنسر- مشاور تبلیغات اینستاگرام

بایگانی

چگونه یک مسابقه اینستاگرامی موفق راه‌اندازی کنیم؟

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که از اینستاگرام برای بازاریابی کسب‌وکار اینترنتی خود استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید که عامل مهم موفقیت جذب کاربران هدفمند است. اگر بتوانید فالوورهای خود را به صورت هدفمند افزایش دهید، به راحتی می‌توانید فروش بسیار خوبی را هم تجربه کنید. یکی از راه‌های بسیار عالی برای افزایش هدفمند مخاطبان در اینستاگرام، برگزاری مسابقه اینستاگرامی است! مسابقات اینستاگرامی هیجان‌انگیزترین چیزی است که کاربران می‌توانند در اینستاگرام تجربه کنند. اگر شما هم به عنوان یک کسب‌وکار می‌خواهید فالوورهای صفحه خود را به صورت هدفمند افزایش دهید، می‌توانید یک مسابقه اینستاگرامی موفق برگزار کنید. اما برای داشتن یک مسابقه اینستاگرامی موفق چه کاری باید انجام دهیم؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات و مراحلی از برگزاری مسابقه اینستاگرامی بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید تجربه برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی موفق را تجربه کنید. اگر آماده هستید، در ادامه همراه ما باشید!

برگزاری مسابقه اینستاگرامی موفق
برای آن که بتوانید یک مسابقه اینستاگرامی موفق برگزار کنید، ابتدا باید با مفاهیم اولیه آن آشنا شوید! در مرحله اول باید بدانید که مسابقه اینستاگرامی چیست و چرا اهمیت دارد! در مقاله “چگونه یک مسابقه اینستاگرامی موفق برای برندسازی کسب‌وکار اینترنتی برگزار کنیم؟” به بررسی کامل این موضوع پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنم ابتدا این مقاله را مطالعه کنید. پس از آن، چیزی که باید بدانید، انواع مسابقات اینستاگرام است تا بتوانید یکی از آن‌ها را برای صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید.

چگونه یک مسابقه اینستاگرامی موفق برگزار کنیم؟
راه‌اندازی مسابقه اینستاگرامی کار سختی نیست اما اگر بخواهید در مسابقه اینستاگرامی خود به اهداف خود برسید، لازم است تا برای مسابقه خود برنامه‌ریزی داشته باشید و آن را به صورت هوشمندانه اجرا کنید. از طرف دیگر باید آن را به صورت منظم پیگیری و آنالیز کنید تا در صورت نیاز بتوانید ساختار مسابقه خود را تغییر دهید. برای داشتن یک مسابقه اینستاگرامی موفق ۴ نکته را بررسی می‌کنیم تا بتوانید تعامل صفحه خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

برای مسابقه اینستاگرامی موفق باید برنامه‌ریزی کنید!
پیش از شروع مسابقه، یک استراتژی برای مسابقه خود داشته باشید؛ شما باید دقیقاً زمان آغاز و پایان مسابقه را به همراه اهداف خود در یک برگه بنویسید تا بتوانید میزان موفقیت مسابقه را اندازه‌گیری کنید. حتی کوچک‌ترین اهداف خود را هم بر روی برگه بیاورید تا در پایان مسابقه به صورت دقیق بتوانید از میزان موفقیت کمپین خود سخن بگویید. بسیاری از افراد تنها به دنبال برگزاری مسابقه هستند اما هدفی ندارند! چنین افراد و صفحاتی نمی‌توانند موفقیت خود را پیگیری کنند، زیرا آن‌ها معیار و فاکتورهایی برای اندازه‌گیری میزان موفقیت مسابقه اینستاگرامی خود ندارند.

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مسابقه اینستاگرامی موفق

بنابراین پیش از آن که بخواهید مسابقه خود را آغاز کنید، اهداف خود را مشخص کنید. اهداف شما می‌تواند کوچک یا بزرگ باشد؛ مثلاً هدف شما می‌تواند جذب ۱,۰۰۰ فالوور باشد یا حتی منشن کردن ۲۰۰ کاربر توسط کاربران دیگر در زیر پست مربوط به مسابقه باشد. بنابراین خیلی مهم نیست که هدف شما چیست، بلکه مهم است که به هدف خود برسید. البته با توجه به نوع کسب‌وکار هدف شما هم می‌تواند متفاوت باشد و رسیدن به اهداف مختلف در یک مسابقه اینستاگرامی موفق نیازمند سرمایه‌های متفاوت خواهد بود.

یک نکته! پیش از آن که بخواهید یک مسابقه اینستاگرامی موفق برگزار کنید، پیشنهاد می‌کنم یک مسابقه را ببینید. برای این کار می‌توانید در بخش جستجو، هشتگ #مسابقه را جستجو کنید تا مسابقه‌های مختلف را مشاهده کنید. این کار به شما یک دیدگاه کلی نسبت به مسابقات اینستاگرامی می‌دهد که کمک زیادی به شما خواهد کرد. در حالت کلی برای شروع یک مسابقه پس از تعیین اهداف، باید مراحل زیر را طی کنید:

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید! یکی دیگر از مواردی که در یک مسابقه اینستاگرامی اهمیت دارد، مخاطبان هدف است. شما باید بدانید که چه کسانی با مسابقه شما بیشترین تعامل را برقرار می‌کنند و تبلیغات مربوط به مسابقه اینستاگرامی موفق خود را در معرض نمایش چنین کاربرانی قرار دهید.

نوع مسابقه را مشخص کنید! در ابتدای همین مقاله به بررسی انواع مسابقه اینستاگرامی پرداختیم و مزایای هر روش رو توضیح دادیم. اکنون زمان آن رسیده است که نوع مسابقه اینستاگرامی خود را مشخص کنید. مثلاً شاید دوست داشته باشید که مسابقه شما بر اساس لایک کاربران یا دریافت ایمیل آن‌ها باشد! فرقی ندارد؛ اما مهم این است که تنها یک نوع مسابقه را اجرا کنید تا بیشترین بازدهی را داشته باشید. پیشنهاد ما استفاده از نوع دوم مسابقه (اشتراک‌گذاری پست‌ها به همراه یک هشتگ خاص!) است.

فرمت مسابقه خود را مشخص کنید! از کاربران انتظار دارید که برای شرکت در مسابقه عکس منتشر کنند یا فیلم؟ شما می‌توانید یکی از این فرمت‌ها را انتخاب کنید یا حتی انتخاب فرمت را برعهده کاربران بگذارید! ممکن است بعداً نیاز به انتشار فیلم‌ها و عکس‌هایی که کاربران منتشر کرده‌اند در صفحه خود داشته باشید. همچنین می‌توانید یک عکس دلخواه در اختیار کاربران قرار دهید تا آن را منتشر کنند! تصاویر زیر نمونه‌‌ای تصاویر منتشرشده برای مسابقه هستند:

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مسابقه اینستاگرامی موفق

هشتگ اختصاصی مسابقه خود را انتخاب کنید! برای داشتن یک مسابقه اینستاگرامی موفق باید یک هشتگ اختصاصی برای کاربران ایجاد کنید. این هشتگ اختصاصی باید نمادی از برند شما باشد تا با دیدن کاربران، یاد برند شما بیفتند! برای ایده گرفتن می‌توانید به مسابقات اینستاگرامی نگاهی بیندازید؛ مثلاً جشنواره وب ایران در سال ۹۷ از هشتگ #iwmf97 استفاده کرده است.

یک جایزه مناسب و ارزشمند برای شرکت‌کنندگان در نظر بگیرید! همه ما می‌دانیم که کلیدی‌ترین عامل برای تشویق کاربران به شرکت در یک مسابقه، جایزه است. اگر جایزه شما مناسب و ارزشمند باشد، کاربران زیادی در مسابقه شرکت می‌کنند اما اگر جایزه شما مناسب نباشد تنها تعداد محدودی از کاربران که واقعاً به شما علاقه‌مند هستند، شرکت می‌کنند. اگر مسابقه قرار است برایتان ارزش تجاری ایجاد کند، پیشنهاد می‌کنم حتماً یک جایزه با ارزش فراهم کنید و در هنگام اجرای مسابقه آن را به کاربران یادآوری کنید.‌‌‌‌‌ همچنین جایزه شما می‌تواند یکی از محصولات یا خدمات با ارزش کسب‌وکارتان باشد؛ اگر یک محصول دیجیتال چند میلیونی دارید، شاید هدیه دادن آن به کاربر چیزی از شما کم نکند اما حقیقت این است که کاربران بدون پرداخت چندین میلیون هزینه آن محصول را خدمات را از شما دریافت کرده است. همچنین می‌توانید برای نفرات بعدی محصولات کم‌ارزش را در نظر بگیرید یا کد تخفیفی برای خرید همان محصول ارزشمند ارائه کنید. کمی خلاقیت در انتخاب جایزه می‌تواند نتایج بسیار خوب و ارزشمندی را برایتان فراهم کند.

محل برگزاری مسابقه را مشخص کنید! به عنوان یک کاربر شاید فکر کنید که مسابقه حتماً باید در اینستاگرام انجام شود؛ قطعاً خیر! دلیل ما برای انتخاب اینستاگرام برای برگزاری مسابقه تنها جامعه آماری بسیار بالای این شبکه است. این شبکه بزرگ‌ترین شبکه برای بازاریابی در ایران به شمار می‌رود و برگزاری مسابقه در آن می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی کسب‌وکارتان داشته باشد. در کنار اینستاگرام شما می‌توانید کاربران سایر شبکه‌های اجتماعی را هم به مسابقه دعوت کنید! مثلاً از فالوورهای خود در توییتر بخواهید پستی در رابطه با مساقه منتشر کنند و در آن شما را هم تگ کنند. به این صورت می‌توانید تعامل کاربران را در تمام شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها فعالیت می‌کنید را افزایش دهید. البته توجه داشته باشید که اگر در شبکه دیگری فعالیت می‌کنید، باید در تمام شبکه‌های اجماعی خود اطلاع‌رسانی کنید! مثلاً در اینستاگرام، از فعالیت مسابقه اینستاگرامی موفق خود در توییتر بگویید یا در توییتر از این برگزاری مسابقه خود در اینستاگرام اطلاع دهید؛ در این صورت کاربران زیادی شما را دنبال می‌کنند و می‌توانید به افزایش تعامل صفحه خود کمک زیادی کنید.

از ابزارهای برگزاری مسابقه اینستاگرامی موفق استفاده کنید! گاهی اوقات شما به ابزارهایی برای تعیین برنده نیاز خواهید داشت؛ مثلاً اگر از روش لایک کردن برای مسابقه خود استفاده می‌کنید، حتماً باید از اپلیکیشنی که بتواند کاربرانی که لایک می‌کنند را در لیست مسابقه قرار می‌دهد استفاده کنید. سه ابزار Votig،  Piqora و  Wishpond از جمله ابزارهایی هستند که می‌توانید در مسابقه اینستاگرامی موفق خود استفاده کنید.

بودجه و تدارکات لازم را آماده کنید! هر مسابقه‌ای نیاز به بودجه و تدارکات دارد تا بتوانید فرآیند مسابقه را به صورت کامل اجرا کنید. مثلاً شما برای تبلیغ مسابقه خود باید بودجه لازم را تعیین و فراهم کنید تا بتوانید یک مسابقه کاملاً موفق داشته باشید. همچنین برای خرید جایزه کاربران هم نیاز به بودجه دارید! بنابراین اگر قصد دارید یک مسابقه اینستاگرامی موفق داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم میزان بودجه موردنیاز خود را به صورت کامل اندازه‌گیری و فراهم کنید. مثلاً اگر کسب‌وکار بزرگی دارید، می‌توانید یک تور خارجی برای برنده در نظر بگیرید تا هیجان مسابقه هم زیاد شود.

مسابقه اینستاگرامی خود را اجرا کنید!
اگر قصد راه‌اندازی یک مسابقه اینستاگرامی موفق را دارید، حتماً باید ایده‌های خود را متناسب با شرایط مسابقه پیاده‌سازی کنید. موضوعی و نامی که برای مسابقه خود انتخاب می‌کنید، باید متناسب با نوع مسابقه شما باشد! منظور ما این است که اگر کاربر نام مسابقه را شنید، تا حدودی متوجه شود که در مسابقه قرار است چه اتفاقی بیفتد و این مسابه مربوط به کدام کسب‌وکار است. در واقع شما باید اهداف کسب‌وکارتان را در مسابقه اینستاگرامی خود پیاده کنید تا بتوانید به آن‌ها برسید.

در اینستاگرام سعی کنید به کمک تصاویر با کاربران صحبت کنید! اگر وارد اینستاگرام شوید، عکس‌ها و ویدئوها خودنمایی می‌کنند و متن‌ها اهمیت زیادی ندارند؛ مگر این که تصاویر نظر کاربران را جلب کنند و سپس کاربران به سراغ کپشن بروند. شما هم می‌توانید شرایط مسابقه و جایزه‌ها را به صورت یک تصویر حرفه‌ای طراحی کرده و در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید. سپس در بخش کپشن توضیحاتی درباره تصویر خود بنویسید و قوانین مسابقه را توضیح دهید.

شما می‌توانید مراحل مسابقه را به کمک اپلیکیشن‌های مربوط به این کار دنبال کنید و تمام کارها را به کمک اپلیکیشن انجام دهید. البته اگر قصد استفاده از اپلیکیشن را ندارید و فکر می‌کنید نیازی به استفاده از آن‌ها نیست، باز هم به راحتی می‌توانید مسابقه اینستاگرامی موفقی داشته باشید. کافی است مراحل زیر را طی کنید:

یک پست گرافیکی و زیبا به کمک نرم‌افزارهای ویرایش عکس نظیر فتوشاپ ایجاد کنید.
پست را در اینستاگرام آپلود کرده و توضیحات مسابقه را درج کنید.
در بخش کپشن شرایط شرکت در مسابقه را بنویسید.
از جایزه‌ای که قرار است در نهایت به برنده هدیه داده شود، اطلاع دهید.
منتظر بمانید تا کاربران پست شما را لایک کنند یا هر انتظاری که باتوجه به نوع مسابقه دارید را انجام دهند.
در نهایت یک برنده به صورت تصادفی انتخاب کنید.
هدیه را به فرد برنده تقدیم کرده و یک تصویر از این فرد در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید.
مراحل بالا را طی کنید و یک مسابقه اینستاگرامی موفق راه‌اندازی کنید.

مسابقه اینستاگرامی خود را تبلیغ کنید!
شاید بتوان مهم‌ترین مرحله یک مسابقه اینستاگرامی موفق را تبلیغ آن دانست. اکنون که شما مسابقه خود را راه‌اندازی کرده‌اید، باید علاوه بر فالوورهای خود به سایر کاربران هم این مسابقه را اطلاع‌رسانی کنید. اگر برای کسب‌وکار خود یک سایت دارید، می‌توانید یک پست در زمینه تبلیغ مسابقه راه‌اندازی‌شده ایجاد کنید و به کاربران شرایط شرکت در مسابقه را توضیح دهید. در ادامه به بررسی راه‌های تبلیغ مسابقه اینستاگرامی موفق خواهیم پرداخت:

الف) در کانال‌های مربوط به کسب‌وکارتان، مسابقه را تبلیغ کنید!
اولین جایی که باید تبلیغات و اطلاع‌رسانی مسابقه اینستاگرامی خود را انجام دهید، کانال‌ها و صفحات خودتان در شبکه‌‌های اجتماعی مختلف است. مثلاً اگر در فیسبوک یا توییتر فعالیت می‌کنید، به راحتی می‌توانید مسابقه خود را به کاربران زیادی معرفی کنید و از آن‌ها برای شرکت در مسابقه دعوت کنید. سایت کسب‌وکارتان مهم‌ترین کانال برای اطلاع‌رسانی مسابقه به شمار می‌رود! زیرا سایت تنها کانالی است که کاربران به صورت همیشگی می‌توانند به مطالب آن دسترسی داشته باشند. کافی است یک مقاله کامل ایجاد کنید و در آن از شرایط و جایزه مسابقه اینستاگرامی خود صحبت کنید. سپس از کاربران بخواهین صفحه اینستاگرام شما را دنبال کنند و اگر به مسابقه علاقه دارند، در آن شرکت کنند. همچنین می‌توانید لینک مستقیم پست مربوط به مسابقه که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده‌اید را در سایت قرار دهید تا کاربران تنها با یک کلیک بتوانند وارد پست مسابقه شوند.

ب) از فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید!
شاید پیش خودتان فکر کنید که با وجود محدودیت‌ها دیگر کسی در شبکه‌های اجتماعی خارجی فعالیت نمی‌کند! لازم است بگوییم هنوز هم کاربران زیادی در شبکه‌هایی نظیر فیسبوک و توییتر فعالیت می‌کنند. برای ترویج و تبلیغ مسابقه خود یک پست در چنین شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید و از کاربران بخواهید برای شرکت در مسابقه صفحه اینستاگرام شما را دنبال کنند.

ج) از تبلیغات فیسبوک استفاده کنید!
اگر در فیسبوک فعالیت نمی‌کنید یا تعداد دنبال‌کنندگان شما بسیار کم است، شاید تبلیغات در فیسبوک راه منطقی‌تری نسبت به ایجاد پست تبلیغاتی باشد! تبلیغات فیسبوک یک راه بسیار ارزان و حرفه‌ای است که با استفاده از آن می‌توانید کاربران زیادی را جلب کنید. البته این روش را تنها برای زمانی که مخاطبان شما در سراسر دنیا هستند و کسب‌وکارتان جهانی است پیشنهاد می‌کنم! در صورتی که مدیریت یک کسب‌وکار ایرانی را برعهده دارید، این کار ممکن است بازدهی خوبی نداشته باشد.

د) برای کاربران خود ایمیل ارسال کنید!
هدف ما از برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی موفق این است که تمام کاربران کسب‌وکار را که از کانال‌های مختلفی جذب کرده‌ایم را به اینستاگرام هدایت کنیم! بنابراین حتماً به روش‌های مختلفی ایمیل برخی کاربران را جمع‌آوری کرده‌اید؛ پیشنهاد می‌کنم یک ایمیل با عنوان دعوت به مسابقه اینستاگرامی ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید در مسابقه شرکت کنند. همچنین حتماً جایزه مسابقه را هم بگویید تا کاربران بیشتر ترغیب به شرکت در مسابقه شوند.

ه) از مخاطبان خود بخواهید مسابقه شما را در صفحه اینستاگرام یا حتی وبلاگ خود تبلیغ کنند!
بسیاری از مخاطبان شما در اینستاگرام و برخی از آن‌ها در وبلاگ خود فعالیت می‌کنند. همچنین بسیاری از این کاربران نسبت به شما وفادار هستند و می‌توانید از آن‌ها برای تبلیغ یک مسابقه اینستاگرامی موفق استفاده کنید. کافی است از آن‌ها بخواهید یک مطلب جذاب در مورد مسابقه، در وبلاگ خود منتشر کنند یا پستی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. به همین سادگی و بدون هیچ هزینه کاربران زیادی را از طریق دنبال‌کنندگان خود جذب خواهید کرد و مسابقه خود را به یک مسابقه هیجانی و پرتعامل تبدیل می‌کنید.

ر) تبلیغات خود را به رسانه‌های اجتماعی بدهید!
شاید تبلیغ در رسانه‌های تلوزیونی برای یک مسابقه اینستاگرامی به صرفه نباشد اما تبلیغ در رسانه‌‌های آنلاین با توجه به هزینه‌های کم می‌تواند مفید باشد. می‌توانید در سایت‌های خبری با هزینه کم یک خبر منتشر کنید و کاربران زیادی را دعوت به شرکت در مسابقه اینستاگرامی خود کنید. همچنین اگر یک فروشگاه یا رستوران بزرگ هستید، می‌توانید از رسانه‌های چاپی برای تبلیغ مسابقه اینستاگرامی موفق خود استفاده کنید! مثلاً می‌توانید کاتالوگ مسابقه خود را چاپ کنید و به مشتریان رستوران خود بدهید تا در صورت علاقه در مسابقه شما شرکت کنند.

ز) از تبلیغات اینستاگرام یا تبلیغ در صفحات بزرگ اینستاگرامی استفاده کنید!
شبکه اجتماعی اینستاگرام امکان نمایش تبلیغات را به صورت هزاران کاربران و البته به صورت هدفمند فراهم کرده است! شما به راحتی می‌توانید تبلیغ خود را به کاربران نمایش دهید و آن‌ها را تشویق به شرکت در مسابقه اینستاگرامی خود کنید. همچنین اگر می‌خواهید از روش‌های تبلیغاتی دیگر استفاده کنید، می‌توانید به ازای نمایش آگهی تبلیغاتی خود در صفحات بزرگ هزینه‌ای پرداخت کنید و کاربران آن‌ها را هم جذب کنید. البته تنها در صورتی که مسابقه شما عمومی است می‌توانید از صفحات عمومی استفاده کنید! اما اگر مسابقه شما در یک حوزه خاص است، پیشنهاد می‌کنم تنها در صفحاتی که در همان حوزه فعالیت می‌کنند تبلیغ بدهید تا بیشترین بازدهی را نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، داشته باشید.

با استفاده از روش‌هایی که در این بخش مطرح شد، به راحتی می‌توانید جامعه شرکت‌کنندگان در مسابقه خود را افزایش دهید و یک مسابقه اینستاگرامی موفق را تجربه کنید.

پیگیری مسابقه پس از پایان آن
بسیاری از کاربران فکر می‌کنند که با پایان مسابقه دیگر همه‌چیز تمام می‌شود و نیازی به پیگیری یا کار دیگری نیست! جالب است بدانید کار شما تازه پس از پایان مسابقه آغاز می‌شود! مسابقه اینستاگرامی موفق تنها برای جذب کاربران و ایجاد تعامل با شما است اما هدف شما چیز دیگری است؛ پس از جذب مخاطبان شما تازه باید اقدام به آنالیز کمپین تبلیغاتی خود کنید. یادتان است که گفتیم باید اهداف خود را بنویسید؟ پس از پایان مسابقه تازه زمان آن رسیده است که نتایج مسابقه را با توجه به اهداف خود آنالیز کنید تا بدانید که چقدر از اهداف شما محقق شده است؟

اعلان برنده در مسابقه اینستاگرامی موفق

اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و در آن محصول یا خدماتی ارائه می‌دهید، هدف اصلی شما افزایش فروش است. اکنون زمان آن رسیده که با مخاطبان جذب شده تعامل بهتری برای فروش محصولات یا خدمات با آن‌ها برقرار کنید. آن‌ها را به سایت خود هدایت کرده و با یک بازاریابی درست، آن‌ها را تشویق به خرید محصول از سایتتان کنید.

پس از اتمام مسابقه باید کارهای زیر را انجام دهید:

مرحله اول) برنده مسابقه را انتخاب و اعلام کنید!
پس از پایان مسابقه شما باید همان‌طور که در ابتدای مسابقه به کاربران قول جایزه داده‌اید، باید برنده مسابقه را انتخاب کنید. انتخاب برنده می‌تواند به صورت تصادفی یا به کمک داوران باشد؛ البته برنده مسابقه باید همان‌طور که در ابتدا به کاربران قول داده‌ شده‌ است، انتخاب شود. پس از انتخاب برنده، ابتدا از طریق دایرکت یا ایمیل با کاربران ارتباط برقرار کنید و به او بگویید که برنده شده است. به او بگویید که چگونه باید جایزه خود را بگیرد؛ پیشنهاد می‌کنم اگر دفترکار یا شرکت دارید، او را در صورت نزدیک بودن به شما دعوت کنید و در هنگام اعطای جایزه، چند عکس هم با او بگیرید.

مرحله دوم) اعطای جایزه به برنده!

پس از انتخاب برنده و اطلاع‌رسانی به او، اکنون زمان آن رسیده است که هدیه کاربر را برای او بفرستید. می‌توانید برای او پست کنید یا اون را دعوت کنید.

مرحله سوم) اعلام نام برنده در صفحه اینستاگرام!
مرحله سوم، مهم‌ترین مرحله هر مسابقه است؛ تا قبل از این که برنده را اعلام کنید، سایر کاربران (به غیر از فرد برنده که به اون اطلاع داده‌اید!) امید دارند که برنده شده باشند. بنابراین این مرحله بسیار مهم و حساس است! عکسی از کاربر برنده منتشر کنید و با منشن کردن او، برنده را اعلام کنید. باید سعی کنید با لحنی مناسب این بخش را انجام دهید تا کاربرانی که جذب کرده‌اید، شما را آنفالو نکنند!

مرحله چهارم) تشکر از تمام کاربران و به خصوص شرکت‌کننده!
هر فردی که در مسابقه شرکت کرده است، امید دارد که برنده شود اما باتوجه به سیاست‌های هر شرکت تنها چند جایزه محدود به کاربران ارائه می‌شود! در نهایت باید از کاربران خود تشکر کنید که برای شرکت در مسابقه چندین روز زمان گذاشته‌اند. همچنین می‌توانید یک کد تخفیف به همه آن‌ها برای تشکر بدهید و از این طریق هم فروش کسب‌وکارتان را تا حدی افزایش دهید.

بنابراین پس از پایان مسابقه هم مراحلی وجود دارد که باید انجام دهید! با انجام درست این ۴ مرحله به راحتی می‌توانید مسابقه خود را به همراه رضایت فالوورهای خود به پایان برسانید؛ این در حالی است که شما هزاران فالوور جدید جذب کرده‌اید.

نتیجه‌گیری
برای داشتن یک مسابقه اینستاگرامی موفق شما باید مراحل مختلفی را طی کنید! از آن مهم‌تر باید نکاتی را بدانید که بتوانید مسابقه خود را هیجان‌انگیزتر و حرفه‌ای‌تر برگزار کنید! در این مقاله به بررسی نکات مختلف در زمینه برگزاری مسابقه اینستاگرامی موفق پرداختیم که امیدواریم بتوانید کسب‌وکارتان را با نکاتی که در این مقاله بررسی کردیم، رونق دهید و فروش بیشتری را تجربه کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی