چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟
چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟
اگر مدیریت یک کسبوکار آنلاین را برعهده دارید، حتماً سایتی برای معرفی محصولات یا خدماتی خود دارید. در واقع شما برای فروش محصول یا خدمات در فضای آنلاین برای کاربران را به فرآیند خرید محصول دعوت کنید و این فرآیند در فضای اینترنت از طریق اینترنت صورت میگیرد. البته منظور ما این نیست که تنها میتوانید از طریق سایت محصول خود را بفروشید اما با استفاده از سایت میتوانید فرآیند خرید را برای کاربران راحتتر کنید. در نهایت فروش خود را تا حد زیادی افزایش دهید و از کسبوکار آنلاین خود لذت ببرید. از طرفی افزایش بازدیدکنندگان یک سایت از مهمترین دغدغههای کاربران به شمار میرود! اگر از اینستاگرام استفاده میکنید، باید بدانید در حال فعالیت در یکی از مهمترین شبکه بازاریابی اینترنتی در ایران هستید. بسیاری از کسبوکارهای آنلاین برای معرفی محصولات یا خدمات خود از اینستاگرام استفاده میکنند؛ دلیل آن هم استفاده تعداد زیادی از کاربران در اینستاگرام است و به راحتی میتوانید به مخاطبان کسبوکار خود در ایران یا حتی خارج از ایران دسترسی داشته باشید.
اینستاگرام قابلیتهای بسیار خوبی برای افزایش ترافیک سایت در اختیار شما قرار میدهد و به راحتی میتوانید مخاطبان (که فالوورهای شما هستند!) را به سایت خود منتقل کنید. یکی از این قابلیتها، قابلیت استفاده از لینک در استوری اینستاگرام است که با استفاده از آن میتوانید کاربران به صورت مستقیم از استوری خود به سایت منتقل کنید. اگر شما هم برای بررسی گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام هیجانزده هستید، در ادامه با ما همراه باشید.
استفاده از قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام
قرار دادن لینک در استوریهای اینستاگرام به کسبوکارها کمک میکند تا بتوانند کاربران را مستقیماً به صفحه خاصی از سایت خود منتقل کنند. مثلاً فرض کنید در یک استوری جدیدترین محصول یا خدمات کسبوکار خود را معرفی میکنید و میخواهید کاربران آن را خریداری کنند! به کمک قرار دادن لینک صفحه خرید آن محصول یا خدمات میتوانید کاربران را به صفحه همان محصول منتقل کنید و کاربر خود را مستقیم به مشتری تبدیل کنید. اینستاگرام به برخی از حسابهای کاربری خود اجازه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام را میدهد. این حسابهای ویژگیهای خاصی دارند که عبارتند از:
- صفحه شما باید تجاری باشد. (اگر با صفحه تجاری اینستاگرام آشنا نیستید، مقاله راهنمای کامل استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام را بخوانید!)
- صفحه شما باید بیش از ۱۰,۰۰۰ دنبالکننده (فالوور) داشته باشد.
اگر صفحه اینستاگرام شما تجاری است و بیش از ۱۰,۰۰۰ دنبالکننده دارید، این قابلیت برای شما فعال است. اگر تعداد دنبالکنندگان شما کمتر است، با روشهای مختلف میتوانید تعداد آنها را به ۱۰,۰۰۰ نفر برسانید و سپس از این قابلیت استفاده کنید. البته پیشنهاد میکنم حتماً از روشهای صحیح برای جذب دنبالکننده واقعی استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان هدف خود را به مشتریان کسبوکارتان تبدیل کنید؛ امکان خرید کاربرانی که مخاطب هدف کسبوکارتان نیستنند، تقریباً صفر است! بنابراین تنها از روشهایی که منجر به افزایش فالوورهای واقعی و هدفمند میشود استفاده کنید. پیشنهاد میکنم مقاله افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام را بخوانید و از روشهای آن برای جذب فالوور واقعی استفاده کنید.
گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام چگونه انجام میشود؟
برای اضافه کردن لینک اینستاگرام تنها کافی است شرایط بالا را داشته باشید و سه مرحله بسیار ساده را طی کنید. این ۳ مرحله عبارتند از:
مرحله اول) استوری خود را ایجاد کنید!
در مرحله اول باید وارد استوری اینستاگرام شوید و استوری خود را ایجاد کنید؛ یعنی یک عکس بگیرید یا به کمک بالا کشیدن صفحه از عکسها یا ویدئوهای گالری موبایل خود استفاده کنید. پس از انتخاب عکس یا فیلم موردنظر وارد بخش بعدی خواهید شد که میتوانید لینک خود را اضافه کنید.
مرحله دوم) لینک خود را به استوری اینستاگرام اضافه کنید!
در این بخش آیکنی وجود دارد که با کلیک بر روی آن میتوانید لینک موردنظر خود را درج کنید. با کلیک بر روی این آیکن وارد صفحه دیگری خواهید شد:
در بخش URL میتوانید لینک صفحه موردنظر خود را وارد کنید؛ توجه داشته باشید که این صفحه مرتبط با استوری شما باشد! مثلاً اگر تصویر یک کوله پشتی را در استوری خود قرار دادهاید که در فروشگاه خود آن را موجود دارید، باید لینک خرید آن را در اختیار کاربران قرار دهید تا بتوانند خریداری کنند.
همچنین استوری شما میتواند یک آموزش منتشرشده در سایت باشد که میتوانید لینک صفحه آن را با کاربران به اشتراک بگذارید. پس از قرار دادن لینک سایت خود در این بخش کافی است بر روی تیک سمت راست کلیک کنید تا لینک شما بر روی استوری قرار بگیرد.
یک نکته مهم! اگر آنالیز لینک برای شما مهم است و میخواهید نرخ تبدیل را اندازهگیری کنید، باید از لینکی استفاده کنید که بتوانید آن را تحلیل کنید. مثلاً میتوانید از لینکهای سرویس گوگل آنالیز یا سایت Bit.ly استفاده کنید تا بتوانید تعداد کلیک کاربر بر روی لینک استوری اینستاگرام را ببینید.
هنگامی که شما لینک را به درستی قرار داده باشید، بکگراند آیکن لینک به رنگ سفید تغییر میکند و این نشاندهنده داشتن لینک در استوری شما است. همچنین باید توجه داشته باشید که در هر استوری تنها یک لینک میتوانید قرار دهید و برای قرار دادن چندین لینک، باید چندین استوری منتشر کنید.
مرحله سوم) جزئیات استوری خود را قرار دهید!
در مرحله بعد میتوانید جزئیات دیگری نظیر متن یا استیکر را به استوری خود اضافه کنید. اگر لینک شما مهم است و میخواهید نرخ تبدیل بالایی داشته باشید. پیشنهاد میکنم در استوری خود به کاربران بگویید که چرا باید بر روی لینک در استوری اینستاگرام کلیک کنند؟ مثلاً میتوانید به آنها بگویید برای اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک کنند یا با کلیک بر روی See more وارد سایت شما شوند. به تصویر زیر دقت کنید:
در این تصویر از قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام استفاده شده است اما ممکن است بسیاری از کاربران آن را نبینند! به خصوص اگر رنگ بکگراند تصویر شما رنگ روشن (مثلاً سفید) باشد، گزینه See more که برای کلیک کاربران بر روی لینک استوری است دیده نمیشود. استفاده از دکمه CTA نظیر “برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید” به کاربران کمک میکند تا بدانند در این استوری لینکی وجود دارد و نرخ کلیک لینک استوری را تا حد زیادی افزایش میدهد.