افزایش نرخ کلیک با استفاده از استوری اینستاگرام
افزایش نرخ کلیک با استفاده از استوری اینستاگرام
با وجود آن که اینستاگرام شبکه اجتماعی بسیار محبوبی است و بازاریابان زیادی از آن استفاده میکنند، اما هنوز هم امکانات کاملی برای بازاریابان ندارد. مثلاً قرار دادن لینک قابل کلیک در پستهای اینستاگرام میتواند بسیار مفید باشد اما برخلاف توییتر و فیسبوک در اینستاگرام وجود ندارد.
در حال حاضر بازاریابان تنها دو بخش برای قرار دادن لینک دارند:
- لینک بیو در پروفایل کاربر
- لینک در استوری اینستاگرام
مورد اول تنها یک لینک است و نمیتواند همیشه تغییر کند! زیرا زمان زیادی از مسئول کسبوکار میگیرد و کاربران کمی بر روی آن کلیک میکنند. لینک استوری اینستاگرام کمی بهتر است؛ در این مورد شما میتوانید لینکهای مربوط به هر استوری را قرار دهید تا کاربران به راحتی بر روی آن کلیک کنند! مثلاً فرض کنید میخواهید لینک مربوط به یک پست را در دسترس کاربران قرار دهید. کافی است به کمک اشتراکگذاری پستها در استوری اینستاگرام پست خود را به استوری منتقل کنید و لینک موردنظر را در آن استوری قرار دهید.
راهکارهایی برای افزایش نرخ کلیک لینک در استوری اینستاگرام
یکی از اشتباهات رایج بازاریابان در اینستاگرام، استفاده بیش از حد از لینک در استوری اینستاگرام است و همین مسئله سبب میشود تا نرخ کلیک تا حد زیادی کاهش پیدا کند. بازاریابان باید تنها در استوریهای مهم که لینک آن برای کاربران مفید و ارزشمند است از قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام استفاده کنند. در ادامه به بررسی چند راهکار ارزشمند و خلاقانه میپردازیم که با استفاده از آن میتوانید نرخ کلیک لینکهای استوری خود را افزایش دهید:
الف) هدایت کاربران به پستهای جدید سایت
یکی از ارزشمندترین لینکهایی که که برای کاربران هم مفید است، لینک پستهای جدید سایت است! با استفاده از لینک پستهای خود و اشتراکگذاری آن در استوریها میتوانید کاربران زیادی را به سایت خود هدایت کنید. اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که نظر کاربران را جلب میکند، نرخ کلیک شما تا حد زیادی افزایش پیدا میکند؛ همچنین باید توجه داشته باشید که نحوه توزیع محتوا و درخواست شما از کاربران برای خواندن آن پست بسیار مهم است. اگر نتوانید به خوبی پست موردنظر را ارائه کنید، کاربران کمی بر روی لینک استوری کلیک میکنند.
همچنین میتوانید یک پست جذاب و حرفهای در رابطه با پست وبلاگ خود بر روی صفحه اینستاگرامتان منتشر کنید تا کاربرانی که پستها را میبینند هم از آن پست استفاده کنند. در پست خود میتوانید به کاربران بگویید لینک پست سایت شما در بخش استوری قابل کلیک است و به راحتی میتوانند محتوای موردنظر را بخوانند. مسئله مهم دیگر این است که توضیحات کپشن باید خلاصه کوتاهی از محتوای تولید شده در سایت باشد تا کاربر بداند آن محتوا حاوی چه مطالبی است!
ب) گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام برای مشاهده ویدئوی یا دوره آموزشی کامل
برخی استوریها حاوی محتوای ارزشمند هستند اما زمان استوری برای مشاهده کامل آن کم است. البته در حال حاضر به لطف IGtv اینستاگرام به راحتی میتوانید ویدئوهای طولانی خود را هم آپلود کنید اما باز هم محدودیت دارید!
IGTV-اینستاگرام
اگر ویدئوی شما کامل است یا میخواهید یک دوره آموزشی جامع را به کاربران ارائه کنید، کافی است ویدئوی بسیار کوتاهی از معرفی دوره آموزشی قرار دهید و از کاربران بخواهید برای دیدن اطلاعات بیشتر یا شرکت در آن دوره آموزشی از لینک استوری استفاده کنند. این کار به شما کمک میکند تا بتوانید نرخ کلیک خود را افزایش دهید! البته این مسئله هم کاملاً به نوع ویدئو و محتوایی که در استوری ارائه میکنید خواهد داشت اما اگر بتوانید محتوای خوبی ارائه کنید، نرخ کلیک شما تا حد زیادی افزایش پیدا میکند.
ج) انتشار محتوای منحصر به فرد نظیر نتایج مسابقه در سایت
اگر در صفحه خود مسابقاتی برگزار میکنید که کاربران علاقه زیادی به دانستن برنده آن دارند، یک امتیاز مثبت در دستان شما قرار دارد. کافی است در یک پست مربوط به سایت، نام برندگان را درج کنید و در یک استوری از کاربران بخواهید بر دیدن نام برندگان بر روی لینک استوری کلیک کنند و وارد صفحه شما شوند. کاربران علاقه زیادی به دانستن نام برندگان دارند تا بدانند برنده شدهاند یا خیر! شما هم از این راه میتوانید ترافیک سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهید.
البته برخی از کاربران این کار را کاربر آزاری نامیدهاند اما این کار به دلیل مزیتهایی که ممکن است برای کاربران داشته باشد، هیچگاه کاربر را نسبت به کسبوکار و برند شما دلسرد نمیکند و به راحتی میتوانید از این روش برای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام استفاده کنید.
د) تبلیغ محصولات یا خدمات مربوط به کسبوکارتان
اینستاگرام یک شبکه بسیار عالی برای تبلیغات محصولات یا خدمات خود است! به خصوص اگر تعداد فالوورهای شما زیاد باشد، به راحتی میتوانید فروش خوبی را تجربه کنید. اگر محصول یا خدماتی در سایت خود دارید و میخواهید از طریق اینستاگرام آن را بازاریابی کنید، کافی است لینک صفحه خرید آن محصول را در یک استوری که شامل تصاویر و توضیحات آن محصول میشود، قرار دهید. در این صورت کاربران اطلاعات محصول را میخوانند و در صورت نیاز مستقیم وارد سایت شما میشوند و آن محصول را خریداری میکنند. البته باید توجه داشته باشید که محصول نباید بیش از حد تبلیغ شود! کاربران در صفحه اینستاگرام شما به دنبال محتوای ارزشمند و مفید هستند و اگر بخواهید دائماً محصول خود را تبلیغ کنید، پس از مدت فالوورهای واقعی شما ریزش زیادی پیدا میکنند. بنابراین هدف اول شما باید دادن اطلاعات مفید به کاربران باشد و در مرحله بعدی میتوانید محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنید. اگر بیشتر لینکهای شما محتوای مفید و ارزشمند به کاربران ارائه کند، کاربر حس نمیکند که با هربار کلیک بر روی لینکهای استوری وارد صفحه خرید یک محصول میشود. بنابراین همیشه به شما اعتماد دارد و این مسئله نه تنها بر روی نرخ کلیک تاثیر دارد، بلکه نرخ فروش شما را هم افزایش میدهد. اگر قصد دارید یک فروش موفق برای محصولات جدید خود را تجربه کنید، کافی است راه قبلی را پیش بگیرید و اطلاعات ارزشمند به کاربران ارائه کنید. در میان محتوای ارزشمند خود میتوانید محصول یا خدمات جدید خود را هم تبلیغ کنید و فروش بهتری داشته باشید.
نتیجهگیری
استفاده از لینک در استوری اینستاگرام به صفحات اینستاگرامی کمک میکند تا بتوانند صفحات مهم سایت خود نظیر صفحه خرید یک محصول را به کاربران ارائه کنند. اگر محتوای صفحه شما ارزشمند باشد، به راحتی میتوانید محصولات یا خدمات خود را هم معرفی کنید و به این روش فروش بسیار خوبی را تجربه کنید. در این مقاله به بررسی نکات مهم در این زمینه پرداختیم که به راحتی میتوانید از آنها برای افزایش نرخ کلیک خود استفاده کنید.
اکنون شما بگویید! اگر مدیریت یک صفحه تجاری را برعهده دارید، به نظرتان چه لینکهایی برای کاربران ارزشمند و مفید هستند؟ در بخش نظرات، تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.