۵ نکته مهم برای افزایش مخاطبان لایو اینستارگرام
۵ نکته مهم برای افزایش مخاطبان لایو اینستارگرام
اگر قصد استفاده از قابلیت لایو اینستاگرام را برای افزایش فروش کسبوکار خود دارید، ۵ نکته مهم وجود دارد که با رعایت آنها به راحتی میتوانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. در ادامه با ما همراه باشید
الف) زمان برگزاری لایو خود را اطلاعرسانی کنید!
بسیاری از کاربران علاقه زیادی به دیدن لایوهای شما دارند اما از زمان آن اطلاع ندارند! این مسئله باعث میشود تا تعداد بازدید شما با وجود محبوبیت زیادتان کم باشد و رضایت کافی را برای شما بوجود نیاورد. پیش از برگزاری لایو خود، زمان آن را به کاربران بگویید؛ مثلاً اگر فردا ساعت ۸ شب قصد برگزاری لایو اینستاگرام دارید، کافی است همین الان یک استوری بگذارید و در آن پیامی مبنی بر “برگزاری لایو اینستاگرام در فردا ساعت ۸ شب” برای کاربران بنویسید! با این کار، هنگامی که کاربران استوری شما را ببینند برای زمان برگزاری لایو شما برنامهریزی میکنند و برنامه خود را خالی میکنند. حتی اگر در آن ساعت کاری نداشته باشند، به آنها یادآوری کردهاید و در ساعت اطلاعرسانیشده، لایو شما را مشاهده میکنند.
ب) هشتگهای مرتبط برای اطلاعرسانی لایو اینستاگرام استفاده کنید!
حتماً برای لایو خود از استوریها استفاده میکنید! برای آن که بتوانید تاثیرگذاری آن را بیشتر کرده و مخاطبان بیشتر جذب کنید، کافی است در هنگام اطلاعرسانی از طریق پست یا استوری از هشتگهای مرتبط استفاده کنید. البته برای این مورد باید صفحه شما عمومی باشد؛ زیرا در صورت پرایوت بودن صفحه شما، پستها یا استوریها در بخش هشتگ موردنظر نمایش داده نمیشود و عملاً تاثیرگذار نخواهد بود.
ج) کیفیت صدا و تصویر را قبل از برگزاری لایو چک کنید!
بسیاری از مواقع کاربران لایو برگزار میکنند اما شاهد خروج کاربران از لایو هستند؛ این در حالی است که محتوای ارائهشده بسیار عالی است اما کیفیت صدا یا تصویر مشکل دارد! اگر صدا یا تصویر شما مشکل داشته باشد، کاربران چیزی از آن متوجه نمیشوند و از لایو شما خارج میشوند. بنابراین پیش از برگزاری لایو از طریق بخش استوری یک استوری کوتاه بگیرید اما آن را منتشر نکنید؛ در بخش ویرایش استوری کیفیت صدا و تصویر را چک کنید و اگر مشکل دارد، مشکل را برطرف کنید. مشکل تصویر ممکن است از سرعت اینترنت شما باشد اما مشکل صدا معمولاً از میکروفون و هنزفری شما است.
د) محتوای ارزشمند و جذاب تولید کنید!
محتوایی میتواند نظر کاربران را جلب کند که در عین جذاب بودن، بتواند چیزی به کاربران یاد بدهد! اگر لایو شما جذاب باشد اما کاربران از آن چیزی یاد نگیرند، عملاً وقت خود را تلف کردهاند و کمتر کاربرانی حاضر هستند لایو شما را ببینند. از طرف دیگر از محتوای لایو شما خوب باشد اما جذابیت خاصی برای کاربران نداشته باشد، باز هم کاربران از لایو شما خارج میشوند! به عبارت سادهتر لایو شما باید ارزشمند، جذاب و دارای روح باشد تا بتواند نظر کاربران را جلب کند. اگر حس میکنید محتوای ارزشمندی ارائه کردهاید که بعداً هم میخواهید آن را برای کاربران به اشتراک بگذارید، کافی است از دوستان خود بخواهید ویدئوی آن را به کمک اپلیکیشنهای ضبط اسکرین موبایل ذخیره کند و بعداً برایتان ارسال کند. با این کار ویدئوی آن در اختیار شما است و به راحتی میتوانید از آن استفاده کنید.
ه) برگزاری لایو در ساعتهای پر ترافیک اینستاگرام!
اگر چه لایو خود را میتوانید تا ۲۴ ساعت پس از پایان لایو به کاربران نمایش دهید اما بیشترین تاثیر لایو در همان زمان برگزاری است. بنابراین با استفاده از ابزار Instagram insights ساعتی که اکثر کاربران شما آنلاین هستند را پیدا کنید و سپس در همان ساعت لایو بگذارید! این کار به شما کمک میکند تا بتوانید بازدید بیشتری جذب کنید و به افزایش مشتریان کسبوکار خود کمک کنید.