ادمین پیج اینستاگرام مدیریت شبکه های اجتماعی

ادمین پیج اینستاگرام فریلنسر مشاور تبلیغات در اینستاگرام

ادمین پیج اینستاگرام مدیریت شبکه های اجتماعی

ادمین پیج اینستاگرام فریلنسر مشاور تبلیغات در اینستاگرام

ادمین پیج اینستاگرام مدیریت شبکه های اجتماعی

ادمین پبج اینستاگرام- مدیریت شبکه های اجتماعی- فریلنسر- مشاور تبلیغات اینستاگرام

بایگانی

نکات مهم در طراحی عکس برای اینستاگرام

يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۰۰ ق.ظ

نکات مهم در طراحی عکس برای اینستاگرام

عکس گذاشتن در اینستاگرام به شکل حرفه‌ای براتون مسئله‌ست؟ ممکنه تازه با اینستاگرام آشنا شده باشین و هنوز ندونین باید چیکار کنین. یا ممکنه خیلی وقت باشه ازش استفاده میکنین اما نمیدونین برای حرفه‌ای‌تر بودن باید چکار کرد. یا شاید هم کلی پیج خوب دیدین و ناامید شدین که بتونین مثل اونها باشین. اما اصلا جای نگرانی نیست!

 

عکس ایسنتاگرام

مهمترین قسمت یک محتوا در اینستاگرام، عکسی است که در آن پست قرار می‌دهیم پس برای انتخاب تصویر باید نکاتی را رعایت کنیم؛ در ادامه به توضیح این نکات می‌پردازیم.


۱. یک نقطه کانونی واضح تعریف کنید


در اینستاگرام یکی از مهمترین کارهایی که هر پیج برای رسیدن به آن تلاش می‌کند، مکث کاربر روی پست و درگیر شدن با آن است. شما می‌توانید از یک نقطه کانونی در عکستان، برای جذب کاربران استفاده کرده تا بیشتر روی تصویر شما بمانند. اگر عکستان خیلی شلوغ باشد، چشم را گیج می‌کند و تأثیر برعکس خواهد داشت، جالب است بدانید مغز ما به طور خودکار این محاسبات را انجام می‌دهد، پس بهتر است برای تولید محتوا در اینستاگرام وقت کافی گذاشته و درباره آن تأمل کنید.

۲. استفاده از قانون یک سوم در عکاسی


قانون یک سوم، یک قانون کلاسیک است که با کمک هر عکاسی می‌توانید آن را یاد بگیرید. برای اجرای این قانون، تصویر خود را به ۹ قسمت تقسیم کرده به صورتی که جالب‌ترین ویژگی‌های عکس شما در تقاطع خطوط افقی و عمودی قرار بگیرد؛ همچنین می‌توانید با قرار دادن نقطه کانونی در یک سوم تصویر، عکس خود را جذاب‌تر کنید.

قانون یک‌ سوم نوعی ترکیب‌بندی است که در آن عناصر مهم یک عکس در طول یک شبکه ۳ در ۳ قرار داده می‌شوند. به این صورت تصویر به ۹ قسمت تقسیم می‌شود. برای بسیاری از عکاسان، این نوع ترکیب‌بندی، یک راه اساسی برای ساختار بخشیدن به عکس‌ها و جذاب‌تر کردن آن‌هاست. عکاس با استفاده از قانون یک سوم ، چهار خط را در عکس خود تصور می‌کند که در اثر ایجاد این خطوط، چهار نقطه متقاطع به وجود می‌آید. نگاهی به تصویر زیر بیاندازید:

عکس اینستاگرام

 

همانطور که در عکس بالا نشان‌داده شده‌، عناصر مهم درون یک قاب باید در نقاط تقاطع این خطوط قرار گیرند و یا هنگام عکاسی از سوژه‌هایی مانند یک درخت یا منظره‌ای از افق که از خطوط مستقیم تشکیل شده‌اند، قانون یک سوم می‌گوید که آنها باید در امتداد یکی از این چهار خط قرار گیرند

۳. استفاده از حاشیه سفید در عکس اینستاگرام


استفاده از لبه‌های سفید در اطراف عکس اینستاگرام شما می‌تواند تأثیر بسزایی در جذب مخاطب، نسبت به عکس بدون حاشیه، داشته باشد. همچنین حاشیه‌ها در تصاویری که شلوغ هستند و جایی برای تنفس نمی‌گذارند، می‌توانند تأثیر گذار باشند، پس یکی از مهمترین جنبه‌هایی که حاشیه سفید دارد، می‌تواند از شلوغ شدن بیش از حد عکس شما جلوگیری کند. همینطور اگر شما قانون یک سوم و نقطه کانونی را نیز، که در قسمت‌های قبل توضیح داده شده، در عکستان رعایت کرده باشید، استفاده از حاشیه سفید می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند.

 

۴. توجه به تضادها و ایجاد تعادل


برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام، ایجاد تضاد در اجزا عکستان، می‌توانند کمک کننده باشند. این تضاد می‌تواند در رنگ‌ها، اشکال، مقیاس، فونت، نور و… باشد. برای شروع می‌توانید از فیلترها و برنامه‌های ویرایش عکسی که در اینستاگرام وجود دارد، استفاده کنید؛ همانطور که میدانید، برنامه‌های حرفه‌ای دیگری برای ویراش عکس وجود دارد ولی با همین ویرایش اینستاگرام می‌توانید به نتایج مطلوبی برسید، چرا که بیشتر ویرایش در عکس‌های اینستاگرام، تغییر در نور و ایجاد تضاد است. در واقع پیدا کردن یک تضاد در عکس، می‌تواند گام مهمی محسوب شود؛ زیرا با کمک آن می‌توان با جذب مخاطب، او را ترغیب به خواندن ادامه محتوا کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی